sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Ambitin allastesti

Jee! Mä selätin sen! Sykemittarini (paremminkin treenitietokone) pisti hanttiin halliuinnin mittaamisen kanssa. Yritti etsiä gps:ää hallin sisällä onnistumatta, ei löytänyt sykevyötä eikä siten mitannut oikein mitään keskiviikon ekalla yrityksellä.

Käytin muutaman hetken lukemalla manuaalia - se on se lippulappu täys tekstiä mitä kukaan ei koskaan lue - ja luin vähän foorumeita netistäkin. Ja sain asetukset kohdilleen.

Tänään kävin kiskaisemassa 2,5 km Järvenpään hallilla. Googletin muuten myös paikallisen uimaseuran sivuja ja valitsin tällä kertaa sen ainoan ajan keskeltä sunnuntaipäivää kun seurat eivät treenaa hallilla. Hyvä valinta. Nyt oli hienosti tilaa uida. Jostain syystä muitakin uimareita oli melko vähän. Nauttivat ehkä sateisen harmaasta syyskelistä ulkona.

Kerroin mittarille ekana että uin 25 metrin altaassa. Sitten opetin sille miten minä uin vaparia ja miten rintauintia. Se oppi ne helposti. Siitä päästiin treenin alkuun. Mittari laski minulle matkan ja kierrosajat (olin asettanut kierrokseksi 100 m). Mittari laski myös paljonko uin mitäkin lajia ja missä väleissä ja kuinka pitkään pidin paussia. Ainut mikä vielä haki paikkaansa oli sykemittaus. Se toimi vain osan aikaa. Teoriani on, että sykevyön tulisi olla tiukemmalla kuin mitä se minulla oli. Luulen että virtaava vesi häiritsi mittausta. No, sen testaan ensi kerralla.

Summa summarum - olin aivan liekeissä ja hymyilin koko treenin ajan. Hitsin hienoa uida taas ja saada hienoa dataa harjoituspäiväkirjaan. Oli se vähän toista silloin 25 v sitten kun kirjoittelin treenit ylös vihkoon harjoitusten jälkeen, laskin viikko- ja kuukausikilsoja yhteen ja värittelin diagrammeja siitä miten paljon olin uinut :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti