torstai 29. toukokuuta 2014

Odotusten ylitys!

Hyvinkään hölkkä Sveitsin kauniissa maisemissa takana....

Ei haitannut helle, valmistautuminen meni nappiin ja tulos oli sen mukainen. Viime vuonna reitti oli vajaa ja todella haasteellinen. Jouduin kävelemään pahimmat mäet (esimerkkinä uimahallin mäki). Keskinopeus jäi siten viime vuonna 7,7 kilsaan tunnissa.

Tänään reitti oli tarkkuusmitattu puolikas (21,1 km) ja huomattavasti inhimillisempi. Suorastaan mukava. Reilun seiskan lenkki kierrettiin kolmesti ja lenkin varrella oli kaksi juomapistettä. Luksusta. Pieni sade ei haitannut kuin toimitsijoita. Juoksijoille keli oli itse asiassa ihan mahtava.

Osallistujamäärä oli edellisen vuoden tapaan suhteellisen pieni, minun sarjassani oli kuitenkin tänä vuonna ainakin yksi minun lisäkseni (lopulliset tulokset tulevat HSU:n sivuille jossain vaiheessa). Koska tuo yksi oli minua kovempi pinkomaan, niin viime vuoden kultainen pokaali vaihtui hopeaan. Hopea ei kuitenkaan ole häpeä, sillä saavutin oman tavoitteeni ja itse asiassa aikani oli parempi kuin mitä edes odotin 2:14:44 (9,4 km/h). Vau, hyvä minä.

Seuraava etappi on treenata aikaa lähemmäs kahta tuntia :)


Lenkin jälkeen kylmyys iski tosi nopeasti. Päivän lämpötila oli kasin pinnassa, ja tuuli ja sateessa kastuneet lenkkivaatteet tuntuivat tosi viileiltä. Nappasin kassista lisätakin harteille palkintojen jakoa varten.


Kaikki osallistujat saivat polettimitalin osallistumisesta, ja minä siis sarjani N40 tokana myös pokaalin.

Vaan kyllä oli olo pienen tuntuinen kun pukkarissa juttelin muutaman iäkkäämmän emännän kanssa. Osallistuivat tänäänn N75 sarjaan. Mutta - toisella oli takana 42 maratonia ja toisella 50. Tänään heillä oli ohjelmassa lyhyt seiskan matka, mutta tarkoituksena oli lähteä Forssaan vetämään puolikas 14.6.... OMG! Hitsin kunnioitettavaa sanon minä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti